Egy vendégünk levele, aki apróhirdetésen keresztül foglalt nálunk szobát

aprohirdetésingyenNem ez az első eset, hogy köszönő e-mailt kapunk egy korábbi vendégünktől, sőt: néha kézzel írt levelet is találunk a postaládánkban, és képeslapok is jönnek egyszer-kétszer. A most következő levelet csak azért osztom meg nyilvánosan (az író engedélyével) mert egy különleges esetet mutat be, amiről mi sem gondoltuk volna, hogy ilyen jól fog elsülni.

Néhány szóban az előzményekről: a nagy tavaszi pangásban azon gondolkoztunk, hogy vajon mivel tudnánk idén több vendéget csábítani magunkhoz, mint az előző nyáron. Nagy változtatásokra most nem lett volna keret, így felújítás, vagy mondjuk egy medence építése szóba sem jöhetett – ezekhez amúgy is késő lett volna, ha még idén akarunk belőlük profitot szerezni.

Végül több ötlet is fölmerült, de sorba vetettük el őket bonyolultságuk, költségességük, vagy éppen csak az eredményükkel kapcsolatos kétségek miatt. Addig-addig szűkült a lista, míg végül csak egyetlen darab ötlet maradt, és azt is csak viccből dobtuk be a közösbe: hirdethetnénk kedvezményeket apróhirdetéseken keresztül is.

Először nevettünk az ötleten, aztán beírtam a keresőbe, hogy „aprohirdetésingyen”, és megnéztem az első találatot, csak hogy lássam, lehetséges-e ilyet csinálni egyáltalán (azért írtam be azt is, hogy ingyenes legyen, mert ha már ilyesmivel kísérletezünk, akkor legalább pénzt nem akartam rá költeni feleslegesen). Aztán teljesen ledöbbentünk, mert nem csak hogy lehetséges ilyet csinálni, de mások meg is csinálják. Láttunk olyan szállodákat, akik akciós hétvégéket „árulnak” ezen az oldalakon, és akkor a levegőbe csaptunk, hogy akkor ezt mi is simán megtehetnénk.

Úgyhogy fogtuk magunkat, és mi is belevágtunk. Csináltunk egy ajánlatot az egyik tavaszi hosszúhétvégéhez (szerencsére idén volt belőle bőven), és kitettük egy apróhirdetés formájában.

Ezután többet nem is foglalkoztunk az üggyel, volt elég dolgunk amúgy is: igazából el is feledkeztünk időközben az egészről, és amikor végül megcsörrent a telefonom, és a hirdetés iránt érdeklődtek, azt se tudtam elsőre, miről van szó. A vonal túlsó végén az a kedves hölgy beszélt, aki a lenti levelet is küldte nekünk. A történet többi részét már mesélje el ő:

„Kedves Puskás Panzió!

Idén májusban töltöttem el egy felejthetetlen hétvégét párommal Önöknél, és olyan élményekben volt részünk, hogy mindenképp szerettem volna a köszönetünket valamilyen módon átadni Önöknek. A különleges tavaszi akciójuk keretében foglaltam szobát két főre, teljes ellátással, mindössze 9500 forintért. A férjem alapvetően mindig is ódzkodott az ilyen „gyanúsan jó” ajánlatoktól, de végül rábeszéltem, hogy belemenjünk: amúgy is ránk fért már egy kis pihenés a nagy téli-tavaszi hajtás után.

Azt talán mondanom sem kell, hogy mennyire meglepődtem a hirdetésük módján. Álmomban sem gondoltam volna, hogy apróhirdetés formájában is lehet szobát hirdetni egy szállodának. Eredetileg én is egészen más miatt mentem föl az oldalra, de amikor a főoldalon megláttam a hirdetést, nem tudtam ellenállni a kíváncsiságnak, és rákattintottam. Annyira nem akartam hinni a szememnek, hogy inkább a telefonszámot hívtam fel, mert mindenképp tudni akartam, hogy valódi emberek állnak-e a dolog mögött. Jó emberismerőnek tartom magam, és könnyen kiszúrom, ha valami átverés van a háttérben, de semmi gyanúsat nem tapasztaltam a telefonbeszélgetés során. Kolléganőjük kedvesen és türelmesen hallgatta végig kérdéseimet, és mindenre készségesen válaszolt. Amikor minden stimmelt, és biztos voltam benne, hogy valódi ajánlatról van szó, azonnal foglaltam. A férjemmel már csak aznap este beszéltem erről, ő egészen addig nem is sejtette, hogy mi bármelyik hétvégére is el szeretnénk utazni.

A hétvégével kapcsolatban nincs sok mondanivalóm: minden pontosan olyan volt, ahogy azt a hirdetésben, meg az ügyfélszolgálaton a telefonban megígérték: jól éreztük magunkat, a szállást kifejezetten élveztük, és kirándulni is el tudtunk menni még az első nap délutánján. A férjemnek külön tetszett a focis tematika, én személy szerint nem is tudtam, hogy ilyen jellegű szállodák is léteznek.

A kiszolgálás tehát példásan jó volt, az értékeléskor meg is adtam az öt csillagot. Ezt a levelet azonban elsősorban nem a személyzet, vagy a szobák miatt írom, hanem az apróhirdetés miatt. Ilyen meglepetést nem minden nap talál egy ilyen oldalon, ezért csak ajánlani tudom, hogy máskor is hasonlóképp hirdessék magukat.

Üdvözlettel,

Erika”

A kedves vendég vezetéknevét természetesen nem osztottuk most meg, de nem is ez a levél lényege. Bár ő azt ajánlja, máskor is érdemes ingyenes apróhirdetésen keresztül hirdetnünk magunkat, mi lehet, hogy másképp állunk majd ehhez hozzá a jövőben. Ugyanis, mint az a levélből is kiderült, az emberek bizalmatlanok az ilyeneket illetően. Valószínűleg fogunk feltenni 1-2 ilyen akciót majd, de nem várom, hogy nagy sikerük lesz, ha valóban sokan csalást sejtenek mögötte. Természetesen az eredményekről a jövőben be fogok számolni itt.