Fociélmény kijelzőtöréssel

Mikor Puskás témájú szállodát nyitottunk, az alapokon kívül nem igazán gondoltunk bele abba, hogy milyen extra kihívásai lehetnek egy ilyen különleges helynek. Mindenre készültünk, aminek a focihoz lehet köze: lehessen cipőt, edzőcuccot, törülközőt bérelni, legyen elég labdánk, hogy mindenkinek jusson és rossz idő esetén is legyenek alternatív megoldások.

Felkészültünk arra is, hogy az orvos tudjon róla, hogy nálunk mindig szükség lehet rá, az esetleges gyakori sportbalesetek miatt. Arra azonban nem gondoltunk, hogy a rengeteg turistánál, akik még sose fociztak igazán, a leggyakoribb sérülés az a telefonkijelző törés lesz. Nagyon sokan mennek ugyanis úgy a pályára, hogy telefonjukat a zsebükben tartják, mert nem is gondolnak arra, milyen veszélyes lehet ez.

Persze, ezt idővel már ki is írtuk: „Az esetleges képernyőtörések elkerülése végett telefonjaikat hagyják a szobájukban játék közben!”, de semmit se ért. Ugyanúgy szükség van egy játék után IPhone, Huawei vagy Mate szervizre, mint mielőtt kiraktuk volna a figyelmeztetést.

Az pedig az ügyfelek egy részénél természetes, hogy az ilyen problémákat nekünk kell megoldani: rendszeresen megtalálják a portásainkat azzal, hogy juttassák el a telefonjukat egy szervizbe, és legyen kész olyan hamar a javítás, ahogy csak lehet.

Pont ezért, mostanra már elkezdtünk helyet keresni, ahova rendszeresen tudjuk hordani a telefonokat javításra, lehetőleg teljesen márkafüggetlenül. Ügyfeleink ugyanis tényleg felváltva hoznak minden telefont: Sony Xperia, Galaxy, IPhone, Huawei és Mate szervizre is volt már szükségünk, hisz egy focilabda becsapódásától márkától függetlenül bármelyik készülék kijelzője be tud törni.

Szerencsénkre ilyen hosszú lista mellett is sikerült találnunk egy olyan szervizt, aki minden igényünknek megfelelt, és bátran ajánlhattuk attól kezdve az ügyfeleinknek. Amellett ugyanis, hogy minden fajta telefon kijelzőjének javítását, cseréjét vállalták, ez még kiegészült egy futár szolgáltatással is. Így, ha arról van szó, lehetőségünk volt arra is, hogy a telefonjukat ne maguknak kelljen elvinniük és megvárni a szerelést, hanem akár fel is veszik helyettük, és az eljárás végeztével visszahozzák a portára. Persze, ilyenkor feltétel az, hogy még pár napig legyenek a vendégeink, és addig nem tudják majd használni, de sokan inkább ezt választják, minthogy ilyen dolgokkal kelljen félbeszakítaniuk a nyaralásukat.

Legutóbb Mate szerviz keresésénél állta meg a helyét a mi bevált képernyőjavítónk: ekkor is, a többihez hasonló módon egy focizás közben betört képernyőt kellett kicserélni (most kivételesen, ahelyett, hogy a labda találta volna el, „csak” az ügyfél zsebéből repült ki a telefon). Mikor láttuk, hogy a vendég egy törött kijelzős telefont lengetve, mérgesen jön be a portára, már elő is kerestük a telefonszámot, mert tudtuk, hogy merre fele megy a dolog. Ilyenkor pedig a szervizből a következő napon autóval elugranak a készülékért, és megjavítják olyan hamar, ahogy csak tudják. Nekünk annyi dolgunk van, hogy a szerviz kérésére az ügyféllel levetetjük az összes billentyűzárat a telefonról, és beállítjuk, hogy ne is kérjen PIN kódot – bár a SIM kártyát és a memóriakártyát amúgy is kivetetjük a készülékből javítás előtt, így utóbbira talán nem is lenne szükség.

Nagyon ritka esetben, de néha olyan ügyfél is van, aki még nekünk is feladja a leckét, és megköveteli, hogy mi intézzük a telefonjának a javítását, minél gyorsabban. Ilyenkor általában egy kis plusz költséget fel szoktunk érte számolni, de mindig találunk portást, aki ezért elvállalja, hogy a munkaidejéből lecsippentve elmegy a szervizbe, és magával viszi a telefont a minél gyorsabb javítás érdekében.

Ez már csak azért is jó, mert ilyenkor meggyőződhetünk arról, hogy akikkel a munkát végeztetjük, azok valóban profi szakemberek: ha egyszerűbb javításról van szó, még láthatjuk is őket, ahogy dolgoznak, lefejtik a készülékről az eredeti, törött kijelzőt, és óvatosan, precízen felhelyezik az újat. Ha pedig nem, mert a komolyabb sérülés miatt bent kell a műhelyben dolgozniuk, akkor is mindig van valaki, akivel beszélgethetünk arról, hogy mi történik. Ilyenkor derül ki, hogy ők milyen régóta vannak már a szakmában, és mennyire értik a dolgukat. És bár a mobiltelefonok folyamatosan, gombamód szaporodnak, úgy gondoljuk, ide bármilyen új készülékkel vagy márkával is jöhetünk majd, mert ekkora tapasztalattal az se fog gondot okozni.

Így aztán, hála a Mate szerviznek (és minden egyéb telefon szervizének…), a Puskás Panzió eddig különösebb panasz nélkül tudta kezelni azokat az eseteket is, amikről a tervezés során fel se merült, hogy valaha elő fognak fordulni.